Forestill deg hvordan dette oppleves av babyen, jeg gråter fordi jeg har det vondt, noen holder rundt meg, jeg ville ha omsorg og fikk det, mine følelser betyr noe, jeg betyr noe.
Hvis du alltid holder rundt babyen når den gråter, vil du skape et individ som har god selvtillit og positivt selvbilde.
Forestill deg hvordan dette oppleves av babyen, jeg gråter fordi jeg har det vondt, ingen holder rundt meg, jeg ville ha omsorg men fikk det ikke, mine følelser betyr ingenting, jeg betyr ingenting.
Hvis du aldri holder rundt babyen når den gråter, vil du skape et individ som har dårlig selvtillit og negativt selvbilde.
Barnet får ikke dårlig samvittighet, du skaper et individ som har god selvtillit og positivt selvbilde.
Når voksne skriker opplever barnet det som at de blir kjeftet på, barnet får dårlig samvittighet, du skaper et individ som har dårlig selvtillit og negativt selvbilde.
Forestill deg hvordan dette oppleves av barnet, noen vil høre min mening, min mening betyr noe, du skaper et individ som har god selvtillit og positivt selvbilde.
Forestill deg hvordan dette oppleves av barnet, ingen vil høre min mening, min mening betyr ingenting, du skaper et individ som har dårlig selvtillit og negativt selvbilde.
Forestill deg hvordan dette oppleves av barnet, noen tar meg med ut fordi jeg betyr noe, du skaper et individ som har god selvtillit og positivt selvbilde.
Forestill deg hvordan dette oppleves av barnet, ingen tar meg med ut fordi jeg betyr ingenting, du skaper et individ som har dårlig selvtillit og negativt selvbilde.
Forestill deg hvordan dette oppleves av barnet, noen gir meg en klem fordi jeg betyr noe, du skaper et individ som har god selvtillit og positivt selvbilde.
Forestill deg hvordan dette oppleves av barnet, ingen gir meg en klem fordi jeg betyr ingenting, du skaper et individ som har dårlig selvtillit og negativt selvbilde.
Mor prater til far med respekt.
Sønn identifiserer seg med far.
Når mor alltid prater til far med respekt, og sønn identifiserer seg med far, er det som om mor prater til sønn med respekt, du skaper et individ som har god selvtillit og positivt selvbilde.
Mor driter ut far.
Sønn identifiserer seg med far.
Når mor driter ut far, og sønn identifiserer seg med far, blir også sønn driti ut, du skaper et individ som har dårlig selvtillit og negativt selvbilde.
Ta igjen, konfronter dette mennesket og si at han/hun tar feil, vær sterk, ikke gi deg.
Barnet identifiserer seg med deg og hva du gjør, så hvis du er sterk i en slik situasjon blir barnet sterk av det, spesielt viktig hvis barnet har samme kjønn som deg, du skaper et individ som har god selvtillit og positivt selvbilde.
Ikke ta igjen.
Barnet identifiserer seg med deg og hva du gjør, så hvis du er svak i en slik situasjon blir barnet svak av det, spesielt hvis barnet har samme kjønn som deg, du skaper et individ som har dårlig selvtillit og negativt selvbilde.
Barna må se hvordan foreldrene omgås andre mennesker.
Barna har aldri sett hvordan foreldrene omgås andre mennesker, barna kan derfor ikke gjøre hva foreldrene ville gjort, siden de aldri har sett det.
Forestill deg hvordan dette oppleves av barnet, jeg hadde det rette svaret, mitt svar betyr noe, jeg betyr noe, du skaper et individ som har god selvtillit og positivt selvbilde.
Forestill deg hvordan dette oppleves av barnet, ingen vil respektere mitt svar, mitt svar betyr ingenting, jeg betyr ingenting, du skaper et individ som har dårlig selvtillit og negativt selvbilde.
Forestill deg hvordan dette oppleves av barnet, jeg skammer meg ikke for måten jeg prater på, du skaper et individ som har god selvtillit og positivt selvbilde.
Forestill deg hvordan dette oppleves av barnet, jeg skammer meg for måten jeg prater på, du skaper et individ som har dårlig selvtillit og negativt selvbilde.
Ikke kritiser barnet.
Det er din feil at dette har skjedd, det er du som ikke har forklart barnet at man ødelegger ikke materielle gjenstander.
Barnet mener ingenting vondt med dette, barnet viser bare frem sine kreative evner, barnet er ikke født med kunnskap.
Hvis du gir barnet kjeft får barnet dårlig samvittighet, du skaper et individ som har dårlig selvtillit og negativt selvbilde
For at denne situasjonen aldri skal oppstå så forklarer du barnet på forhånd viktigheten av ikke å ødelegge materielle gjenstander, klarer du det?
Men hva om barnet senere vil oppføre seg slik, for barnet vil slik oppførsel nå være tabu.
Ved å gjøre alt riktig ender vi opp med et individ som har god selvtillit og positivt selvbilde.